edunext

tanulás, másképp.

Hibrid iskola nyíilik Angliában
2024. Jan.03.

Hibrid iskola nyíilik Angliában

Szerző: Edunext

Hatodik osztályig tanulhatnak a gyerekek az Egyesült Királyság első hibrid iskolájában idén szeptembertől. Az iskolát olyan diákoknak tervezték, akik nehezen illeszkednek be az iskolai környezetbe, vagy akiknek a szülei úgy érzik, hogy nincs megfelelő intézmény a környéken.

A Duke’s Education iskolák elvárják a diákoktól, hogy legalább hetente egyszer személyesen részt vegyenek a gyakorlati órákon, és vegyenek részt sport- és társasági tevékenységeken. A hét többi napján napi négy élő tanóra és két aszinkronos tanulási időszak lesz elérhető – olvasható a Guardian.

Az iskolát olyan diákoknak tervezték, akik nehezen illeszkednek be az iskolai környezetbe, mert szorongással küzdenek, vagy akiknek szüleik úgy érzik, hogy nincs megfelelő iskola a környéken. Emellett azoknak a diákoknak is jó alternatíva, akik profi szinten sportolnak vagy egyéb szabadidős elfoglaltságaik vannak.

Az iskola idővel Európa más országaiból is szeretne fogadni majd gyerekeket.

– Más online iskolákkal ellentétben mi nem egy átmeneti megoldás, hanem egy megfelelő iskola vagyunk

– mondta Ambreen Baig, aki a Duke iskoláit a 2020 szeptemberében a londoni Portland Place független iskolában felállított modellre mintázta.

A Duke's Education több mint 25 iskolát működtet az Egyesült Királyságban és Európában.

– Kutatásunk azt mutatja, hogy a családok készek nagy távolságokat utazni, hogy eljussanak valamelyik iskolánkba, amennyiben csak hetente egyszer vagy kétszer kell ezt megtenniük

– tette hozzá Baig, aki úgy véli, modelljét szélesebb körben is fel lehetne használni az oktatási hiányzások növekvő problémájának megoldására.

A kormányzati statisztikák szerint a brit tanulók 24,2%-a tartósan hiányzott a 2022-2023-as őszi tanévben, ami azt jelenti, hogy az órák legalább 10%-án nem volt jelen. A pandémia előtti szám ennek mindössze a fele volt.

Ugyanebben az időszakban ráadásul azoknak a gyerekeknek a száma – 110 000, a tanulók 1,7 százaléka –, akik minimum az órák 50%-áról hiányoztak, szintén közel kétszerese a járvány előtti szintnek.

Baig előző intézménye, a Portland Place iskola a közelmúltban kapott egy tanulságos jelentést a Good Schools Guide-tól (GSG): a hibrid módon tanuló gyerekek tanulmányi eredményei látványosan jobbak voltak, mint a nappali iskolaba járóké.

A GSG jelentése szerint a hibrid oktatásban résztvevő diákok jól akarnak tanulni, ám felismerték, hogy a hagyományos iskola nem megfelelő a számukra: természetüknél fogva általában koncentráltak és képesek önálló tanulni, aminek eredményeként gyorsan fejlődnek.

Baig szerint amennyiben a hibrid tanulás elérhető lenne az Egyesült Királyságban, az

átalakítaná az oktatást.

– Rengeteg gyerek van, akiknél egyszerűen nem működik az általános oktatás. Voltak diákjaim, akik évek óta nem jártak iskolába: olyan gyerekek, akik megsérültek, akiket zaklattak vagy egyéb problémáik voltak.

A szüleik nem tudták, mit tegyenek, és a mainstream oktatás sem tudta, mit tegyenek.

Odafigyeléssel nálunk kivirágoztak.

– summázott a szakember, aki úgy tartja, nem a Covid az egyetlen oka annak, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a hibrid tanulás iránt.

Mindez szerinte a szülői nevelés változó természetének is köszönhető, hiszen sokkal inkább tudatában vagyunk a mentális egészséggel kapcsolatos jólétnek: nem tartjuk helyesnek, ha a gyerekünket olyan iskolai környezetbe kényszerítjük, amely küzdelmet és nehézségeket okoz számára.

A Duke's iskolák privát intézmények, de a jövőben szeretnének ösztöndíjakat bevezetni. Angliában és Európában összesen 25 iskolát üzemeltetnek, és mindegyikben bevezetik a hibrid modellt.